»Potem pa se je vojna zares zgodila in v strahu pred napadi na strateške objekte so se prebivalci zatekali v zaklonišča svojih blokov. Napadel ni zunanji sovražnik z jedrskimi konicami, temveč lastna ljudska armada z migi in tanki«
»Knjiga izhaja iz želje Mesta žensk – Društva za promocijo žensk v kulturi in ostalih projektnih partneric s Hrvaške in Severne Makedonije po popularizaciji zgodovine žensk, predvsem prezrtih poglavij.«
»Oboje nas je izoblikovalo. Zlasti čas med obema vojnama, ko je to ozemlje pripadalo Italiji, ki je poleg vsega prišla pod oblast fašistov, je bilo za primorskega, za slovenskega človeka tod težko, surovo obdobje.«
»Primorci različnih svetovnonazorskih prepričanj smo tako hudo trpeli pod fašističnim škornjem, da v času druge svetovne vojne pravzaprav tukaj, na tem delu slovenskega ozemlja, ni bilo izdajstva, ni bilo bratomorne vojne. Ta izkušnja hudega trpljenja, izživljanja, poniževanja, odvzemanja časti in dostojanstva je slehernega Primorca ali Primorko gnalo v boj.«
»Pomanjkanje zanesljivih radiokarbonskih meritev za Machu Picchu je bilo posledica razširjenega mnenja med arheologi, ki so delali v Andih, da so takšne analize nepotrebne, saj naj bi bilo mogoče natančno datiranje inkovskih območij, kot je Machu Picchu, določiti na podlagi španskih zgodovinskih poročil.«
»Izhajajoč iz prepričanja, da so vzorci kosti prišli od vzdrževalcev tega kraja, bi morali ti pokopani ostanki razširiti obdobje zgodovine Machu Picchuja od njegove zgodnje uporabe kot palače do njegove opustitve.«
»Če bodo z AMS-jem kalibrirani datumi, ki so predstavljeni tukaj, podprti s prihodnjimi analizami, bi morali tradicionalno iz besedil izhajajočo oceno Pachacutijevega prihoda na prestol v leta 1438 in njegova začetna osvajanja prestaviti za vsaj dve desetletji nazaj.«
»Trenutno smo v fazi, da čakamo restavratorski načrt, ki ga dela Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije. To nalogo je naročilo ministrstvo za kulturo, ki je lastnik stavbe. Brez projekta celovite obnove se žal ne moremo ničesar lotiti.«
»Razstava je postavljena interaktivno, doživljajsko in animacijsko, da obiskovalca pritegne, še posebej pa mladega človeka, ker se nam je zdelo pomembno, da se sporočilo o pomembnosti domovine, domoljubja in pa sočasno kulture kot neke začetnice slovenske samobitnosti širi.«
»Mene je privlačil oder, mene so privlačili igralci, ki sem jih sčasoma pravzaprav vse poznala. Od Vladoše Šimčičeve do Galeta, predvsem pa sem bila očarana nad oblekami, ki so bile narejene iz padal. Ker takrat smo pač uporabljali edino to blago.«
»Upam, da bo ta razstava naredila tudi to, da bomo postali bolj vidni, da se bodo ljudje te naše zgodovinske pomembnosti začeli bolj zavedati in da bomo lažje skrbeli za to našo pomembno zgodovinsko dediščino in jo nadgradili.«