»Prva stvar, na kar sem pomislila 24. februarja, je bila, ne morem verjeti, da smo izgubili vse. Zdaj ne mislim več tako.«
»Ta situacija lahko pomaga našim chefom odkriti naše korenine, našo dediščino in se znebiti nepotrebnih obsesij z nordijsko kuhinjo ipd. in se končno zaljubiti v svojo deželo.«
»Boršč naj bi pripadal samo enemu. Enemu narodu, eni narodnosti. Nemogoče si ga je bilo deliti, nemogoče, da bi ga vsaka gospodinja v vsaki regiji lahko skuhala na svoj način. Niso bili pripravljeni na kompromise, o tem govorimo.«
»Ko slišimo za besedo 'narod', nas prime na muzikal!«
»mita o narodu ni mogoče pokopati, dokler duhovi spodjedajo njegov temelj«
»v nekakšni globalni regresiji tako desne kot tudi leve populiste vseh 'ljudstev' združuje fantazma etnične, kulturne ali verske homogenosti«
»Gre za najbolj globoko in kompleksno delo, s katerim se Laibach po daljšem času z vso močjo vračajo h ključnim temam iz njihove dolge zgodovine – narod, oblast, identiteta.«
»Smo čisto taki kot drugi ljudje na tem svetu in nočemo vojne.«
»Kultura je za idejo identitete zelo pomembna. Kaj pomeni biti Ukrajinec? Pri tej vojni gre v večini za obrambo naše kulturne in s tem tudi politične identitete.«
»Putin je prepričan, da smo Ukrajinci del njegovega 'Ruskega mira' – ruskega sveta, vendar se mu niti ne sanja, kaj smo Ukrajinci. Smo povsem drugačni od Rusov.«
»Danes imamo eno samo izrazito potezo: smo branitelji svoje dežele, svojih domov. Smo zelo domoljubni, imamo pa tudi zelo dober smisel za humor, trenutno je to črni humor.«
»Predvsem o tem, da bi živeli v miru. Tokrat moramo zmagati in tudi bomo. Sanjamo o normalnem življenju. O tem, da bi imeli vse, kar imajo drugi normalni civilizirani ljudje v drugih državah.«
»Vsi se ves čas selimo, prisilno ali prostovoljno, fizično in čustveno. Potujemo med domom in tujino, pripadnostjo in odtujenostjo, molkom in odkritostjo, trdoživostjo in ranljivostjo, krivico in spravo. Da bi med temi skrajnostmi našli lastno identiteto, moramo biti sposobni nenehnega spreminjanja in prilagajanja.«
»V zadnjih treh desetletjih, zaznamovanih s prehodom iz socializma v kapitalizem, vojnami na Balkanu, kulturno kolonizacijo Vzhoda ter nedavno z resnimi učinki globalnega segrevanja, prične sodobna umetnost tudi skozi seksualnost obravnavati dimenzije političnega v osebnem in vsakdanjem življenju.«
»Od devetdesetih dalje se umetnost, ki obravnava področje seksualnosti, 'navezuje na feministično teoretsko polje ter kvir študije in postane z namenom emancipacije najrazličnejših oblik seksualnosti in izrazov spola prostor reprezentacije množičnosti identitet in dejavna platforma za doseganje sprememb, še zlasti v pogledu dekonstrukcije patriarhalnih pojmovanj ženskosti in hetero normativnih razumevanj spolnosti.'«
»Začasnost in hipnost sodobnega časa nagovarja tudi polje umetnosti, priča smo raznoliki umetniški produkciji, ki reflektira sodobne zagate seksualnosti in se dotika novih konceptov intime, raziskuje vpliv ideologije izbire, porast spolnih parafilij in novih oblik fetišizma, obravnava se nasilje nad drugim ter z oblikovanjem spletne identitete vstopa v polje seksualnih portalov in internetne pornografije.«
»Etikete so samo za na rakijo!«
»Gre predvsem za poskus ohranjanja romskega jezika. In tovrstni poskus ohranjanja ima dva vidika.«
»Razlogov za to je več. Eden je zagotovo tudi ta, da nekateri z zanikanjem lastnega jezika želijo prikriti svoj romski izvor, ker se bojijo odzivov iz okolice.«
»Nekateri so tudi mnenja, da če ne znaš romsko, nisi pravi Rom.«
»Gre za otroke, ki romščino sicer vsak dan slišijo, ampak je ne uporabljajo. Pravijo, da ne želijo govoriti v romščini, da se drugi ne bi smejali, ker njihova romščina ni taka, kot je, recimo, tista njihovih staršev.«
»Potni list je potovalni dokument in dokument za izkazovanje istovetnosti in državljanstva posameznika tako doma kot v tujini, zato sta njegovi kakovost in zaščita pred ponarejanjem in prenarejanjem izrednega pomena tudi za varnost identitete posameznikov.«
»Zaradi hitrega tehnološkega razvoja na področju zaščitnih elementov so serije potnih listov sledile predvsem varnostnim nadgradnjam.«
»Nič 'po' nisem. Sem hrvaški in južnoslovanski pisatelj, to je moja opredelitev. In evropski pisatelj.«
»Hibridno inštalacijo, ki je idejno povezana z vsemi sodelujočimi avtorji, zaznamuje predvsem todobnost, razmislek o tem, ali bi se moral danes posameznik bati za to, da ostane on sam in da ne varuje stvari, ki jih poseduje, ampak pravzaprav samega sebe, kajti če mu je ukradena identiteta, postane samo nekdo, brezimna številka s podpisom XX.«
»Lahko pa se razbremeni občutka tujke v lastni domovini«
»Vsaka rastlina ima svojo identiteto in rastlinsko vrsto lahko identificiramo tudi na podlagi enega od njenih drobnih delov. A hkratni ni niti ena rastlina enaka drugi, čeprav sodita v isto vrsto.«
»Ob spopadanju s podnebno krizo smo soočeni z nujo, da obravnavamo rastline v skladu z njihovim pomenom in se resno potrudimo, da bi poleg človeške identitete razumeli tudi problematiko krhkega rastlinskega obstoja.«
»Ko ga je spraševal, so bile njegove oči videti nestalne in negotove, kot bi se v njih pojavljal dvom, da ni mogoče primerjati otroštva obeh, globlje in bolj rezko pa vtis, da mu je bil tisti njegov sin delno tuj, saj je govoril z drugačnim naglasom in morda zbiral školjke.«
»'Ne govoriš. Niti z menoj nočeš spregovoriti,' je rekel Giordano. Spodnja stena je bila poraščena s školjkami, med katerimi sta prežala dva raka. Galeb je počasi letel nad njima, iz letenja pa se je zdelo, da je njegov cilj še daleč.«