»V kraju, kjer sem odraščala, smo pogosto poslušali zgodbe o skrivnih najdbah, tajnih izkopavanjih in skrivnostnih pustolovščinah. Le pozno ponoči si moral ostati v baru ali se ustaviti v majhni podeželski gostilni, pa si lahko slišal (...) zgodbe o okostnjakih in duhovih, pobegih in temi. Sklenila sem, da o tej večplastni zgodbi posnamem film.«
»To je komedija, v kateri ni ene čiste linije, ni enega ljubezenskega para, ampak je ena velika zmešnjava. Je kar precej parov, ki se približujejo in oddaljujejo med seboj. Veliko hrupa za nič je v resnici ta naš napor, da se prepoznamo, zbližamo, da uredimo naša čustva.«
»Znotraj nastajanja te predstave bomo skušali razumeti, od kod vzvodi in od kod vzgibi za nasilje pri najstnikih.«
»Skušali se bomo postavljati v vlogo žrtve, storilca in pričevalca ter raziskati, zakaj pride do nekega nasilnega dogodka, kako bi lahko to preprečili in ali je sploh v naši moči, da to preprečimo.«
»Predstava ni mišljena kot uprizarjanje del Kundere, temveč kot počastitev in zahvala njegovemu literarnemu opusu.«
»Izbrani citati iz štirih romanov so kot notni zapis za našo partituro.«
»Zelo pogosto gre tukaj tudi za odločitev med čisto udobnejšo eksistenco ali pa med dobesedno dajanjem svojega življenja v drugi svetovni vojni.«
»Vesela sem priložnosti in nadvse hvaležna, da se lahko filmsko izražam in s krasno ekipo gradim vzporedne svetove, ki bodo za vedno ostali in ne bodo izginili, tako kot izginejo trenutki, svetovi in prostori v resničnem življenju.«
»Knjiga naravnost kliče po lutkovni predstavi, ker so stvari drugačne kot v realnosti. Dogajajo se stvari, ki bi bile v življenju nemogoče, lutka pa nam omogoča življenje stvari, ki v realnosti niso mogoče.«
»Nič ne kaže, da je bila vas nekoč skoraj v celoti slovenska, prav tako pa ne dobimo vtisa, da slovenska narodna skupnost v Hodišah danes sploh še obstaja.«
»Na primer o uporniškem duhu slovensko govorečih študentk in študentov, ki se politično organizirajo in se skušajo boriti proti nezakonitostim v manjšinski politiki.«
»Bilo je jasno, da bo Koroška obletnico bučno praznovala in da bodo potekali tudi protesti.«
»Upala sem, da se bo v tem jubilejnem letu v političnem smislu premaknilo vendarle kaj premaknilo in bi se naredil korak naprej v prepoznavnosti slovenske manjšine na Koroškem.«
»Zgodilo se je veliko manj od pričakovanega in tudi o tem pripoveduje film.«
»Ena izmed negativnih posledic delovanja družbe, ki jo razjeda korupcija, je množica šolanih ljudi, ki ne morejo uresničiti svojih aspiracij in talentov, ker preprosto nimajo zvez.«
»S korupcijo prežeta družba izgublja neizmeren potencial mladih, ustvarjalnih ljudi in začne sčasoma stagnirati na vseh področjih.«
»To je v današnjem času, ki prinaša neomejeno količino izzivov, problemov, ki ruši skorajda čisto vse navade in načine funkcioniranja naše družbe in nas samih, odličen tekst, saj s svojo časovno distanco predstavlja paralelizem tukaj in zdaj.«
»Besedilo predstave temelji na konfliktu med utesnjujočimi okvirji konvencionalne vaške patriarhalne družbe in silovitimi notranjimi impulzi in nagoni, ki gorijo znotraj posameznika.«
»Omejitev človeškega življenja je večna tema vseh mojih filmov, in če že nimam odgovora na to, kako to preseči, se trudim, da so vsaj podobe v filmu videti, kot da nimajo konca.«
»In upam, da to daje filmu neko odprtost, nedorečenost, neko drugo narativnost podobe.«
»Kaj nas opredeljuje: naša etnična pripadnost, vera, spol? Kaj nas deli ali združuje? To je zgodba o negotovosti življenja, naključnih srečanjih, ki združijo agresorja in žrtev ter obujajo bolečo preteklost; to je zgodba o nemogočih povezavah, o ljubezni in absurdu.«
»Film se začne kot ekskurzija, ki jo vodi humor in se razvije v grenko izkušnjo. Naravni ritem je prvinski in je tesno povezan s človeškimi raziskovalnimi tehnikami pri iskanju resnice po nasilju.«
»Bistvena je lokacija: hotel v slogu 80. let, priča nekdanjega jugoslovanskega arhitekturnega sloga: betonski brutalizem ali modernizem, potem pa je tu še poškodovano mesto Sarajevo, pričevanje o odprtih ranah in preteklih bolečinah.«
»Iz skupnosti, ki je še pred kratkim živela skupaj, sta nastali dve skupnosti, ki se opredeljujeta kot 'mi in oni'.«
»Zakaj človek čuti potrebo po reprodukciji? Verjetno kombinacija vsega skupaj.«
»Nikoli ni želela, da bi omenjali njeno starost. Vztrajala je pri nošnji športnih hlač, pomembno ji je bilo, da je mlada in da je telesno fit.«
»Gre za posluh in spoštovanje do gledalcev z naše strani in odzivnost ter neko željo po igranju z njihove strani.«
»Glavni lik filma je ženska. Neprilagojena ženska, ki hrepeni po vsem, po čemer hrepeni tudi prilagojena ženska, le da se s tem spopada na drugačen način. Kot režiserko me zanima taneprilagojenost in kaj se zgodi, ko neprilagojena ženska ob prelomnici, tik pred 27. rojstnim dnem, izgubi menstruacijo. Kako se neprilagojeno spopade s tem!«
»Zdelo se mi je, da živimo v času, v katerem vsi govorijo naenkrat. In vsi imajo prav. To je kakofonija, v kateri nihče več ne sliši drugega.«
»Videla sem jo, kako se je igrala s prijateljicami v gorah, in to mi je priklicalo v spomin lastno otroštvo. Želela sem posneti film o tem čudovitem času, ki lahko nenadoma kar izgine.«