Tema: Filmska umetnost

3. junij 2022

»najpomembnejši film po vojni, prvi moderni primerek zvočnega filma«

Eric Rohmer je film Hirošima, ljubezen moja označil za najpomembnejši film po vojni in prvi moderni primerek zvočnega filma.
3. junij 2022

»najboljši film vseh časov«

Francois Truffaut je opisal dokumentarec Noč in megla kot najboljši film vseh časov.
20. maj 2022

»Tako vsebinsko kot formalno je celovit in prepoznaven, kar še zlasti velja za kinematografski del.«

Anja Naglič je poudarila celovitost in prepoznavnost Hanekejevega dela, še posebej v kinematografskem delu.
29. oktober 2021

»Dialektika je naslednja: med visoko umetnostjo in smetjem je zelo kratka razdalja, in smetje, v katerem je ščepec norosti, je prav zaradi tega bližje umetnosti.«

Douglas Sirk je izjavil: 'Dialektika je naslednja: med visoko umetnostjo in smetjem je zelo kratka razdalja, in smetje, v katerem je ščepec norosti, je prav zaradi tega bližje umetnosti.'
22. november 2020

»Pojma nimaš, kako je biti tujec v tej zlagani deželi.«

Xhafer izrazi svoje občutke o tujosti in izključenosti v filmu Izgnanstvo.
20. marec 2020

»Nekateri verjamejo, da se je Rohmer spečal s hudičem.«

Almendros je leta pozneje zapisal o nastajanju Moje noči pri Maud.
29. november 2019

»Do zadnjega diha«

Jean-Luc Godard je s svojim celovečernim prvencem pustil tako globoko sled v sedmi umetnosti, da je sam izraz 'do zadnjega diha' postal pregovoren.
29. november 2019

»Noben način ni hotel, da bi pripoved tekla 'gladko', ampak je želel posredovati občutek nujnosti.«

Jean-Luc Godard je uporabil nenavadno montažno tehniko presenetljivih rezov, da bi posredoval občutek nujnosti v filmu Do zadnjega diha.
11. oktober 2019
11. oktober 2019

»Za milost potrebuješ asimetrijo, odpuščanje pa poteka med enakimi.«

Mirt Komel je pojasnil razliko med milostjo in odpuščanjem ter njuno povezavo z asimetrijo in enakostjo.
5. september 2019

»a kljub temu avtor svojega procesa dela in snovi obravnave ne mistificira«

Varja Močnik je v utemeljitvi nagrade zapisala, da so njegovi filmi kompleksne umetnine, 'a kljub temu avtor svojega procesa dela in snovi obravnave ne mistificira'.