»Jurjevanje v Beli krajini je dogodek, ki ima za občino in njene prebivalce izjemen pomen. Že 60 let je ta festival središče kulturnega dogajanja, ki združuje prebivalce in obiskovalce iz bližnje in daljne okolice. Ponosni smo, da lahko gostimo tako pomemben festival, ki ne le ohranja našo kulturno dediščino, ampak tudi spodbuja turizem in krepi lokalno gospodarstvo.«
»Je del naše identitete in skupnostnega duha, ki nas vse povezuje.«
»Zakaj? Saj se ne bodo več zbudili.«
»Bil je izrazito kontroverzna osebnost svojega časa, ki ni imela težav pokazati svoje uporniške strani.«
»Veliko časa je preživel na terenu, opazoval in zapisoval. Odprl je ogromno področij.«
»Kot umetnik in raziskovalec je imel izjemno strast do glasbe, strast do dela s historičnim vidikom plesa, predvsem pa je bil človek z razmeroma vizionarskimi idejami.«
»Čeprav so že pred njim obstajale nekatere začetne folklorne plesne skupine, je bila Maroltova prva, ki je bila funkcionalno organizirana in pozneje imela zelo resne posledice za razvoj dejavnosti.«
»Ne gre več za ohranjanje, ampak za umetniško ustvarjanje fiktivne in romantične podobe preteklosti, pri čemer sta pomembni tehnična dovršenost, natančnost.«
»Obsežnost, bogastvo in pestrost teh domoznanskih, etnografskih in folklorističnih zapiskov, ki so nastajali od njegovih mladih let dalje.«
»Poglavitna vsebina sega od zgodovinskih izročil iz starih in polpreteklih časov ter folklornih in drugih ljudskih pripovedi, zgodb, pronicljivih portretov vaščanov in vaščank do raznih anekdot, pravljic, pesmi, molitev, pregovorov, rekov, vaških zbadljivk, starih narečnih besed in drugega drobiža.«
»Božidar Premrl je tako za knjižno objavo pripravil pomemben del zelo obsežnih, širši javnosti še nedostopnih in neznanih rokopisnih domoznanskih, etnografskih in folklorističnih zapiskov Milka Matičetovega.«
»Kar je bilo globlje od izrečene retorike, in globlje od strahu, da bodo živeli na naš račun, nam vsiljevali svoje navade in nam s svojo skoraj prirojeno deviantnostjo povzročali vsesplošne težave. Čutila sem, da se v takih trenutkih premakne nekaj globoko v nas. Nekaj prvinskega.«
»Zakaj delamo to, kar delamo? Je ksenofobična retorika odraz vrednot, ki jih ima posameznik, ali lahko kaže na nekaj, česar korenine segajo globoko v našo psiho?«
»Jaz in Drugi nista enakovredna ustvarjalca svoje lastne podobe, ampak to vlogo prevzame zgolj prvi – tako kot podoba, ki jo pripisuje sebi, je tudi podoba Drugega njegova stvaritev.«
»Vsaka doba ustvarja svojega lastnega Drugega. Da tudi sodobne povedke o 'aktualnih' drugih kažejo na ksenofobijo in nerazumevanje drugačnosti tujcev.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju