»V servisni cevi predora Lokev se je dnevno na enem čelu izkopalo približno pet metrov kalote predora. Ker je izkop predora potekal iz dveh smeri, govorimo torej o 10 metrih kalote predora na dan. V servisni cevi predora Beka pa se je pred kratkim naletelo na večji kraški pojav, ki je zadnji mesec upočasnil napredke pri gradnji. Povsem naključno se je zdaj mesto preboja zgodilo v kraški jami, ki je tudi najdaljša kraška jama, ki je bila odkrita in je dolga kar 600 metrov. Trenutno poteka sanacija kraške jame.«
»Vsi predori na trasi drugega tira so se gradili po novi avstrijski metodi (NATM). Gre za ciklično metodo, za katero je značilno, da se v kratkem razmiku izkoplje del predora v dolžini, ki je odvisna od geotehničnih razmer, in se neposredno po izkopu podgradi s podpornimi elementi, ki jih tvorijo predvsem brizgani beton, sidra in podporni lok.«
»Nekatere so dovolj velike, da se da v njih priti brez plezalne ali druge tehnične opreme, najdaljši stalaktiti so dolgi tudi en meter.«
»Sicer pa na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev pričakujemo, da bomo ob gradnji drugega tira našli približno 10 večjih in približno 100 manjših jam, ki jih bomo skušali ohraniti v čim večjem številu.«
»Če izračunamo pavšalno, najdemo pri gradnji predora Lokev kraško jamo vsakih 50 metrov.«
»Inženirje najbolj skrbi, da bi naleteli na kraško jamo, ki bi zahtevala mostno konstrukcijo.«
»Projekt izpolnjuje vsa zahtevna merila, ki jih za dodelitev kohezijskih sredstev postavlja Evropska komisija.«
»Dodelitev spet potrjuje, da je projekt dober, ekonomsko, finančno, okoljsko primeren, predvsem pa, kar je jasno tudi iz sporočila Evropske komisije, nujno potreben za nadaljnji razvoj Luke Koper, slovenske logistike in gospodarstva ter celotne regije.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju