»To sliko bi ljudem res radi pokazali.«
»Frans Hals je eden največjih slikarjev 17. stoletja, eden tistih, ki zna resnično ujeti smejoče se ljudi, tudi njihove najbolj bežne gibe, in to s hitrimi potezami čopiča ter z neznansko energijo.«
»Pri Rembrandtu gre za čustva in bistvo človekovega bivanja. Pri Vermeerju gre za umirjenost. In pri Fransu Halsu gre za radost, gibanje. Na njegovih slikah se skoraj vsi smejijo. In ko se človek sprehodi po tej razstavi, se začne tudi sam smejati. Poteze s čopičem kar plešejo po platnih.«
»Pretiravanje bi bilo, če bi trdili, da je njegov slog tak zaradi tega, ker je sam pil. Gre za zelo lucidno zavedanje tega, kar se dogaja v sočasnem evropskem slikarstvu.«
»Fascinantno je, da ko enkrat vidiš Vermeerja, ga nikoli ne pozabiš.«
»Vermeer je umetnik umirjenosti in intime. Obiskovalcem smo želeli omogočiti, da ob tem uživajo v največji meri.«
»Zanimanje je po vsem svetu 'gigantsko'.«
»Nismo si predstavljali, da bo toliko muzejev pripravljenih posoditi svoje vrhunske eksponate.«
»To je zdaj ali nikoli.«
»Vtis, ki ga naredijo te slike, je edinstven.«
»Slikar ustvarja intimo, 'ob kateri se čas ustavi.'«
»Vermeer zna ustaviti uro.«
»To je umetnik, ki je ustvaril 45, morda 50 slik. Od teh jih poznamo 37, in ko jih je skupaj 28, imamo zabavo, za katero upaš, da bodo nanjo prišli vsi povabljeni. No, v bistvu je večina tudi prišla.«
»Pri tako malo razpoložljivih delih se iz istih podatkov potegnejo različni sklepi. Atribucija ni naravoslovna znanost.«
»Posojo prav zaradi tega, ker bodo slike po tako dolgem času prvič zapustile New York, označil za 'izjemno gesto'.«
»Vermeerja se več kot 150 let drži skrivnostnost, ki je postala del njegovega slovesa. Če povežemo vedenje o slikarjevem zasebnem življenju z njegovimi deli, mu pridemo nekoliko bližje.«
»Videti vsa ta dela na enem mestu bo izkušnja, ki je še Vermeer ni imel priložnosti doživeti.«
»Znova je treba preveriti uveljavljeno prepričanje, da je Vermeer slikal počasi in premišljeno. Resda njegova končna dela delujejo introvertirana in kontemplativna, a njegov delovni proces je bil virtuozen in eksakten.«
»Nismo si predstavljali, da bo toliko muzejev pripravljenih posoditi svoje vrhunske eksponate.«
»Bomo lahko Vermeerjevo umetnost predstavili novim generacijam in z njo tudi rezultate najnovejših raziskav.«
»Gre nemara tudi za 'prvo in zadnjo' tako veliko razstavo vseh Vermeerjevih slik, ki so primerne za potovanje.«
»Vse težje izposoditi umetnine, ker je Vermeer tako znamenit slikar. Muzeji se vse teže ločijo od njegovih del.«
»Pritisk na muzeje, da pripravljajo razstave, večji. Na svetu je vse več muzejev, dela iz 17. stoletja so krhka. Pritisk na dela je večji.«
»Zdaj lahko slika diha.«
»Naučila nas je, da Rembrandt nikoli ne naredi tega, kar pričakuješ od njega.«
»S pomočjo umetne inteligence oz. nevralne mreže smo posneli neverjetno natančno fotografijo in računalnik naučili, kakšne barve je Rembrandt uporabil na Nočni straži in kakšne so bile njegove poteze s čopičem.«
»Kolonialna zgodovina Nizozemske ima pomembno vlogo pri postavitvi temeljev za sedanjo Nizozemsko.«
»Znotraj kolonialne zgodovine pa ima pomembno vlogo tudi suženjstvo in želeli smo povedati zgodbo o tem.«
»Ed van der Elsken je zaslovel prav po zaslugi svojih fotoknjig, zato je odkritje Praznovanja še toliko večjega pomena.«
»Praznovanje ujame dobo petdesetih in zgodnjih šestdesetih. Na fotografijah vidimo ekstreme: od zabaviščnih parkov do državnih obiskov, od solz do smeha. Vidimo ljudi, ki se povezujejo, in ljudi, ki zapuščajo. Predvsem pa vidimo, kaj je tisto, kar ljudi združuje.«