»Najboljši način za vključevanje priseljencev s Kosova je, da s številnimi programi skrbimo za to, da so njihovi pogoji za življenje boljši, kot so ta trenutek. Hkrati moramo otrokom omogočiti več ur slovenskega jezika, pogosto pozabljamo tudi na medkulturne mediatorje.«
»Navdihnile so me spremembe v domačem Kranju, majhnem, a tretjem največjem mestu v Sloveniji, ki so se zgodile zaradi gospodarske rasti in velikega povpraševanja po tujih delavcih.«
»Pričakovati, da bodo ti otroci po nekaj urah slovenskega jezika lahko normalno sodelovali v slovenskih šolah, je nemogoče.«
»Cilj ni zgolj promocija filma, s katerim želimo razširiti zavedanje o izzivih obravnavane tematike, hkrati nameravamo s trojezičnostjo izobraževati, spodbujati in ozaveščati o tem, kako lahko gradimo vključujočo družbo.«
»Ugotovili smo, da marsikatera mama zelo slabo govori slovenski jezik.«
»Zaradi tega so letos na šolah zaznali več pritiskov staršev in stisk učencev.«
»Pri nas tako ravnamo že dolgo, tako da na nižji stopnji že kar nekaj let pobiramo mobilne telefone. Pri prvi uri jih poberemo, po šesti uri jih dijakinje in dijaki dobijo nazaj. Če jih pa potrebujejo za pouk, jih lahko vzamejo in tudi uporabljajo.«
»Ker smo opazili, da je ta zasvojenost pri dijakih že zelo velika. Zdaj je res lepo, da imajo spet čas, da se med sabo pogovarjajo.«
»Odzivi vseh so samo pozitivni.«
»Razširjen program je neobvezen za učence, šola ga je pa obvezana ponuditi.«
»Imate šole s podaljšanim bivanjem, kjer so otroci aktivni. Ves čas imate pa šole, kjer je videti približno takole: otroci so na koncu igrišča prepuščeni sami sebi.«
»Še najmanj težav je na vsebinskem področju. Medtem ko se je zelo veliko težav res pojavilo tako pri organizacijskem in kadrovskem pokritju.«
»Začela bi pri kakovosti. Nisem prepričana, da gre za veliko dodano vrednost. Seveda pa že vrabci čivkajo, da imamo v šolstvu težave s kadrovsko zasedbo.«
»Pomanjkanja učiteljev ni mogoče odpraviti čez noč.«
»Prepoved in omejevanje konsenza lahko učitelje in učiteljice potisneta v vlogo policajk in policajev, ki bodo tihotapcem telefonov pregledali žepe, torbe in telesa. Je to res ustrezna pot, po kateri naj se razvija sodobna šola? Morda pa si nekateri želijo prav tega.«
»Pobuda je reakcija na stanje na področju prekomerne rabe zaslonov. In stanje je alarmantno, najranljivejši pa so prav otroci in mladostniki. Nedopustno je, da naši otroci odraščajo na tak način, kot danes odraščajo.«
»Otroci so naša prihodnost in če na tem mestu ne bomo nič naredili, si napovedujemo uničenje.«
»Dejstvo je, da so zasloni nepogrešljiv del našega vsakdana, potrebno jih je uporabljati po pameti. Nespametna in prezgodnja raba ima škodljive posledice na zdravje in razvoj otrok.«
»Pozornosti imamo vse manj. In tudi sam opažam, da se ne morem več posvetiti bistvenemu.«
»Pričakujemo, da pripravi celoviti načrt preprečevanja negativnih posledic uporabe mobilnih telefonov v šolah.«
»Koloniziramo celotno življenje tega otroka.«
»Šoli je potrebno vrniti status izobraževalnega prostora, kjer obstaja prostor za razmišljanje, ne pa podaljšek najstnikove spalnice.«
»Mobilni telefoni in tablice ne sodijo v šolo, ne med odmori ne med poukom.«
»Kar naenkrat so bili povsod po šoli ekrani in šele kasneje smo se začeli pogovarjati o posledicah.«
»To povečuje tveganje, ki so mu izpostavljeni otroci, med drugim neprimernim primerjalnim kulturam, pritiskom, da so stalno na voljo, in škodljivim vsebinam.«
»V trenutku, ko otroku damo mobilni telefon, koloniziramo celotno življenje tega otroka.«
»Vse bolj bomo morali postati kritični, pazljivi in se izobraževati na področjih, ki so za vse nas nova.«
»Zagotovo se da narediti sisteme, ki bi producirali učne materiale, ki bi bili individualizirani.«
»Preveliko zanašanje na umetno inteligenco, na primer na vse bolj popularen Chat GPT, zna biti problematično.«
»Mislim, da poklic učitelja ne bo nikoli izumrl, še več, vedno bolj bo potreben.«