»Obstaja zgodba o nas samih, ki se ji v tej industriji bojimo prisluhniti. Zgodba o tem, katere glasove spoštujemo in jim odstopamo prostor, katere glasove pa preslišimo, zgodba o tem, komu ponudimo sedež pri mizi in koga ne spustimo v sobe, kjer se sprejemajo odločitve.«
»Knjižnice so katedrale sodobnosti. ... Popolna jalovost Slovenije, da desetletja ni sposobna zbrati moči za pomembne in državotvorne objekte, kot je NUK II, je usodna za odnos do arhitekture.«
»Brez kakršne koli ironije pa ugotavljamo, da gre pri tem za zavestno ali podzavestno sled prešernovskega pesniškega vzgiba ter da je sonet – ne glede na tuj izvor – privilegirana forma izražanja slovenskega nacionalnega duha.«
»Tisti, ki jo bo v četrtek prejel, bo po njegovih besedah 'padel v stanje, v katerem ga žarometi svetovne pozornosti ne bodo obsijali tako močno, kot je bilo v navadi'.«
»Lahko diskutiramo o tem, kateri književniki so bolj zaslužni za to nagrado, kateri so jo dobili bolj upravičeno in kateri manj. A za komaj koga s tega zelo dolgega seznama nobelovcev lahko rečemo, da je slab pisatelj.«
»Vemo, kakšne težave smo imeli s sprejemanjem nagrade za Handkeja, po drugi strani pa se je konservativnejšemu delu literarne srenje zdelo preveč radikalno tudi pisanje Olge Tokarczuk.«
»Zaustavljeni čas, ki nam je odmerjen, je dragocen, v njem sobivamo, in zato lahko v Gombačevem eksperimentu in drobni pesniški čarovniji – zaustavljanju časa in ozaveščanju naše krhkosti in minljivosti – prepoznamo tudi poziv k polnokrvnejšemu in bolj miroljubnemu sobivanju.«
»Z najnovejšo razstavo, razkošno, kakor da je v čudežni deželi Alica zaplesala z baročnim pesnikom Luisom de Gongoro, se je njegova halucinantno intenzivna imaginacija tako stopnjevala, da ravno zaradi tega stopnjevanja ne moremo več govoriti o izmišljenem: umetnik namreč svojo imaginacijo tako stopnjuje, da postane živa resničnost.«
»Prevajalski opus Suzane Koncut je serija konsistentnih jezikovnih gest, ki francosko literarno in znanstveno kulturo približujejo slovenski javnosti, njihovo avtorico pa uvrščajo med najbolj poglobljene slovenske prevajalce in prevajalke srednje generacije.«
»Bičku se je uspelo s filmskimi sredstvi približati intimi družinske skupnosti, njihovim medčloveškim odnosom na osupljivo resničen način in z ogromno mero umetniške in etične občutljivosti. Humanizem Bičkovega filma izziva bistvo gledalčeve lastne človeškosti, ko si upa brez lažnega moraliziranja in odvračanja pogleda od mučne problematike običajno nevidnih ljudi pokazati dostojanstvo filmskega subjekta.«
»Prahov grafični jezik je fascinantni hibrid ilustracije, tipografije in fotografije. Z njim virtuozno pretvarja ideje v vidna sporočila, ki prehajajo med oblikovanjem in umetnostjo. Osvobojen spon in načel tradicionalnega grafičnega oblikovanja kot zastavonoša generacije zapeljivo osvaja oblikovalsko sceno.«
»To nagrado želim posvetiti svoji družini in vsem prekrasnim ljudem, s katerimi sem sodelovala. Ko koproduciramo, ko sodelujemo, je zelo naravno biti odprt. In to je duh evropskega filmskega ustvarjanja.«
»Igralec se je javil po videopovezavi in v svojem zahvalnem govoru presežne besede hvale seveda namenil Pedru Almodovarju, ki je nato tudi v njegovem imenu prevzel kipec.«
»Lahko smo srečni, da evropska kinematografija ne obstaja z enim samim slogom. Vesel sem, da je evropska solidarnost majhnim državam omogočila snemanje čudovitih filmov.«