»Glede na to, da smo še dobrih 700 metrov od meje z Avstrijo, smo že v boljših geoloških razmerah, in sicer v triasnih dolomitih in klastitih, ki so z vidika stabilnosti ugodnejši za gradnjo.«
»1. junija 1991 je ob odprtju prve cevi prvi prevozil predor turški državljan in danes po več kot 30 letih skupaj s turškim partnerjem uspešno prebijamo drugo cev.«
»Namreč že dolgo čakamo to našo drugo cev predora, medtem ko so Avstrijci že globoko v Karavankah.«
»Velike težave smo imeli na 700 metrov, ko smo imeli nekoliko večji udor vode, pa tudi geologija je bila slaba. Ampak v drugi cevi smo bili na to pripravljeni, prva cev deluje tudi kot drenaža.«
»Trenutno smo na 385. metru, kar predstavlja okoli 11 odstotkov dolžine celotnega predora.«
»Delo poteka v predoru 24/7 z možnimi prekinitvami za največje praznike.«
»Če v nadaljevanju izkopnih del ne bo poslabšanja geoloških razmer in večjih vdorov hribinske vode, je predviden preboj v prvi tretjini leta 2024.«
»Ta trenutek se dela na drugem tiru izvajajo s polno paro (...) Tukaj je izvrtanih 600 metrov predorske cevi in 400 metrov servisne cevi, na trasi pa je izvrtanih že več kot tri kilometre vseh predorov. Leto 2026 bo tako ujeto in takrat bomo odprli drugi tir, ki bo polno funkcionalen.«
»V servisni cevi predora Lokev se je dnevno na enem čelu izkopalo približno pet metrov kalote predora. Ker je izkop predora potekal iz dveh smeri, govorimo torej o 10 metrih kalote predora na dan. V servisni cevi predora Beka pa se je pred kratkim naletelo na večji kraški pojav, ki je zadnji mesec upočasnil napredke pri gradnji. Povsem naključno se je zdaj mesto preboja zgodilo v kraški jami, ki je tudi najdaljša kraška jama, ki je bila odkrita in je dolga kar 600 metrov. Trenutno poteka sanacija kraške jame.«
»Geološka struktura je takšna, da na prvem delu gradimo na Krasu, v drugem delu pa na flišu.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju