»Zakon o volilni in referendumski kampanji podjetjem prepoveduje financiranje referendumske kampanje. Pri propagandnih dejavnostih o projektu Jek 2 državno podjetje Gen energija v nasprotju z referendumsko zakonodajo intenzivno organizira in financira propagando ter tako vpliva na odločanje volivcev na referendumu, ki ga državni zbor niti še ni uradno razpisal.«
»Posameznim skupinam zagovornikov, tudi če so finančno bistveno močnejše od preostalih, je treba preprečiti, da svojo premoč zlorabljajo v medijskem prostoru.«
»Demokratična in vključujoča razprava, ki je ključna za odgovorno in objektivno odločanje na referendumu, se v takem ozračju, torej ob milijonski propagandi investitorja, ki pove le tisto, kar ustreza njemu, ne more zgoditi.«
»Da bi zamaskirali ta dejstva, investitor intenzivno izvaja propagando v podporo Jeku 2. In ker so sredstva za to propagando ogromna, nas lahko upravičeno skrbi, da bo zmagal argument moči in denarja, ne pa moč argumentov – podobno, kot smo lahko videli v primeru Teša 6 in Magne.«
»Oglasi investitorja projekta ne bi smeli biti podlaga za sprejemanje političnih odločitev.«
»Ker v javnosti o jedrski energiji kroži vrsta negativnih mitov in napačnih informacij, se ob našem osnovnem poslanstvu v družbi Gen energija že skoraj 15 let posvečamo tudi ozaveščanju o energetiki in jedrski energiji.«
»Glede na njegovo dosedanje delo, na njegove dosedanje odločitve in poteze, ne moremo reči, da vodi projekt JEK 2 v interesu prebivalstva, niti ne v interesu reševanja podnebne krize. Glede na to, kar smo do zdaj videli, vodi ta projekt v interesu nekaterih gospodarskih in političnih elit.«
»Rezultat vseh teh prikrivanj in manipulativnih pristopov je tu. Soočeni smo s projektom, kjer se informacije prikriva in prireja, objavlja šeststranske, v narekovajih, analize o ceni projekta in elektrike, namesto da se vse javno objavi ali pa da se sploh začnejo prave strokovne analize. Kot vidimo zadnje dni, je javnost projektu zaradi načina vodenja samega projekta tudi vse manj naklonjena.«
»Projekt izgradnje nove jedrske elektrarne v Krškem vodimo transparentno.«
»Ena od nalog državnega sekretarja je tudi ta, da poskrbi, da bodo znotraj te javne razprave na razpolago vsi relevantni podatki, da se bodo lahko ljudje kvalificirano odločali o tem vprašanju. Časa imamo še šest mesecev.«
»Politiki, ki bodo danes potrdili referendum, ne vedo, ali govorimo o 10, 15, 20 ali 50 milijardah, ne vedo, koliko bo stala elektrika, niti okvirno ne vedo, kako bomo shranjevali odpadke, koliko bo stalo ravnanja z jedrskimi odpadki.«
»Slovenija mora bistveno znižati izpuste že pred najbolj zgodnjim možnim datumom postavitve JEK-a 2.«
»Vlada mora za odgovorno odločanje na referendumu javnosti predstaviti dva scenarija energetskega prehoda, jedrskega in nejedrskega, z vsemi konkretnimi posledicami in tveganji, tudi varnostnimi.«
»Poslance pozivajo, naj ne glasujejo za resolucijo o miroljubni rabi jedrske energije v Sloveniji in za posvetovalni referendum.«
»Ponavlja se zgodba TEŠ-a 6, s katero smo zabetonirali sektor energije in izgubili priložnost za prehod na OVE.«
»Projekt JEK-a 2 ne rešuje podnebne krize, ukrepe za razogljičenje je treba sprejeti zdaj, ne čez 20 let.«
»Gradnja JEK-a 2 predstavljala bistveno preveliko finančno tveganje za državo.«
»Jasno je, da bodo prihodnje generacije verjetno nosile vse hujše breme posledic sedanjih neuspehov in opustitev boja proti podnebnim spremembam.«
»To je velika zmaga za nas in pravni precedens za vse članice Sveta Evrope.«
»To je šele začetek podnebnih sodnih postopkov.«
»To je resnično zmaga za vse.«
»Prepričan sem, da bo v prihodnosti še več uspešnih in neuspešnih tožb, katerih posledica pa bodo nedvomno bolj ambiciozni in bolj resni ukrepi držav na področju spopadanja s podnebnimi spremembami.«
»ESČP je ugotovil, da konvencija o človekovih pravicah državam nalaga, da morajo zasnovati in izvajati ukrepe za doseganje podnebne nevtralnosti v naslednjih treh desetletjih, kar zajema tudi cilje in časovnice, ki morajo biti del nacionalnega pravnega okvira.«
»Zelo nas skrbi, da so mnenja strokovnjakov iz javnih zavodov premalo upoštevana. Opozoriti želimo, da pri takšnih projektih tako rekoč redno prihaja do pritiskov ali poskušanja vplivov politike ali investitorjev ali obojih, kar pa je nesprejemljivo.«
»Okoljska in tudi druga strokovna mnenja po njenih besedah ne smejo biti predmet korupcije in pritiskov. 'Žal negativnih mnenj investitorji običajno ne želijo slišati, ne želijo sprejeti, kar pa je velika težava, ki jo želimo rešiti.'«
»Danes smo tukaj, da izpostavimo, da je zavod za varstvo narave strokovna državna institucija in kot takšno jo moramo spoštovati.«
»Pričakujem tudi, da bo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo spoštovalo mnenje zavoda, čeprav je žal pravno nezavezujoče, in da se ne bo pod prisilo začel postopek prevlade nad interesom ohranjanja narave.«
»Če bi čas, energijo in sredstva, ki se uporabljajo za uničenje oziroma zaščito Save, namenili za premišljeni trajnostni turizem na in ob prosto tekoči Savi, bi se zdaj že kazali učinki predvidenih projektov.«
»Minister se vsebinsko v te postopke ne sme vtikati.«
»Za ta projekt bi morala biti celovita presoja vplivov na okolje narejena na začetku, preden se je začel izvajati.«