»Kregarjeva abstrakcija ni absolutna, saj vedno izhaja iz realnega izhodišča, ki ga ohranja likovno asociativno in v naslovu dela.«
»V tem slikarjevem obdobju ne gre za angažirane družbene koncepte, ampak predvsem za prevajanje vtisov iz narave na slikarsko površino, le delno najdemo tudi antične in aktualne družbene teme.«
»Z zadostne razdalje se lahko packe na tleh zdijo kot čudoviti vzorci.«
»To je zgodba o perspektivi, o jadranju visoko nad tlemi in o spoznanju, da so neznatne sledi, ki jih puščamo za seboj, črte, ki jih rišemo, in črte, ki ustvarjajo večjo sliko.«
»Je to črta, ki razdvaja ali povezuje?«
»Ko so Rothka sredi 50. let povprašali po idealni razdalji, s katere naj človek gleda njegova monumentalna platna, je umetnik priporočil osemnajst palcev.«
»Čeprav je v odgovoru nekaj umetnikove zbadljive provokacije, priporočena distanca slabega pol metra gledalca zares sooči s tistimi dimenzijami slik, ki ostanejo ob večji oddaljenosti spregledane.«
»To so megličasti prehodi enega barvnega oblaka v drugega, raztegljivost ploskve v globino ali stran od nje, kontrast med nasičenostjo in sočasnim razblinjenjem vizualnega prostora, s čimer je ustvarjen vtis optične vibracije, migetanja in nenehnega gibanja slike, ki ni več 'podoba doživetja, temveč doživetje samo'.«
»Ekspresivna abstraktno-figuralna podoba, v kateri se izraža Žitko, omogoča različna doživetja, ki pa so v razmerjih do izpopolnjenega vedenja, poglobljenega pogleda v slikarsko delo.«
»Umetnikovo delo morda stihijsko zastavljeno in izvedeno v vehementnem zagonu, vendar hote ali nehote napelje v določeno vizualno vsebino, ki ima močno sugestivno vplivnost na gledalca.«
»V gledalčevem doživetju vse precej odvisno od spominov oziroma mentalnih vzorcev, vsekakor pa so pred nami slikarske izvedbe, ki bogato zapolnijo naš doživljaj.«
»Srečo je imel, da je živel dolgo življenje, ki ga je posvetil temu, kar ima rad.«
»Zame je bila abstrakcija prava pot 20. stoletja, saj gledalca ne usmerja preveč.«
»Zame je bila bela vedno popravljalna barva. Z belo stvari zabrišemo. Skušam prelomiti svoja lastna pravila.«
»Ničesar noče delati na pamet, obenem pa prepušča podobo izpiranju.«
»Ko tako za vsako potezo išče mimetično oporo, tako obenem kaže, kako ni v tem, kar imamo za opore, v resnici nobene opore.«
»In kaže tudi, kako to, kar doživljamo kot figuralnost, vznika iz principov, ki jih imamo za abstraktne, in se vrača k njim.«
»Oblikovno in s tem formalno logiko mojega starejšega slikarstva mi je uspelo nekoliko potisniti v ozadje in v ospredje pripeljati strukturno logiko slikarstva barvnega polja.«
»Izhodišče ostaja isto.«
»Popenka od začetka zanimajo osnovne prvine slikarstva.«
»V raziskovanju barv in oblik, razmerij, kompozicij, volumnov in harmonij se sklicuje na abstraktno slikarsko tradicijo.«
»Gledalec je pred slikami ujet v miselni zanki umetnikove geste pregibanja, razkrivanja, odpiranja platna in prostora.«
»Zvablja človeka v neskončnost, zbuja v njem hrepenenje po čistem in do kraja nadčutnem.«
»Bil je edinstven v tem, kako je interpretiral abstrakcijo v šestdesetih letih, obrnil jo je v drugo smer.«
»Imel je zelo močno prisotnost in osebnost. Ljudje je privlačilo to, kar je želel povedati.«
»Bil je velika figura, dotaknil se je mnogih življenj in živel dolgo, izjemno ustvarjalno življenje ter delal do zadnje minute.«
»Bil je izjemen umetnik do zadnjega diha. Imamo videoposnetek, na katerem je risal le ure pred smrtjo.«
»Vsaka slika pripoveduje svojo temo in izraža svojevrstno vibracijo.«
»Slikarjev postopek zahteva izredno intenzivno in impulzivno likovno obravnavo določenega 'motiva' od začetne do končne poteze.«