»Potem morajo politični odločevalci sprejeti odločitev.«
»Sam sem predan temu, da bi ga rad uvedel na podlagi dejstev in konsenza.«
»Srečujemo se z veliko dilemo in tudi z veliko negotovostjo, da cilji brez kavcijskega sistema ne bodo doseženi, po drugi strani pa nam zavezanci za ravnanje z odpadki sporočate, da kavcijski sistem ni potreben in da bomo s sedanjo prakso, sicer z nekoliko več napora, sočasno te cilje vseeno dosegli.«
»Kar nas najbolj skrbi, je to, ali bomo dosegli cilj ločeno zbranih odpadnih plastenk pijač v višini 90 odstotkov do 1. januarja 2029 in najmanj 77 odstotkov ločeno zbranih odpadnih plastenk pijač do 1. januarja 2025.«
»To je polna odgovornost proizvajalcev pijač.«
»Podpiramo kavcijski sistem, ker smo prepričani, da nam prinese to, kar potrebujemo kot država in industrija.«
»Verjamem, da v nekaj mesecih najdemo skupni cilj, odgovor na to in skupaj rešitev.«
»Ta načrt mora država predložiti Evropski komisiji, ki oceni, ali je ta izvedljiv, in potem v sklopu tega vse aktivnosti tudi izvesti.«
»Čudim se, da o takih stvareh, ki so preprosto merljive, nimamo zaupanja vrednih podatkov.«
»Dovolj ambiciozen, da nas požene na to pot.«
»Dimnikarske storitve so se začele izvajati prosto na trgu, zato je danes delež nepregledanih kurilnih naprav zelo velik. Ali so ustrezne ali ne, kakšni so izpusti, kaj se v njih kuri, ali so požarno varne, varne z vidika ogljikovega monoksida?«
»Nekdo ima lahko frizerski salon in je zraven še dimnikar ali popravlja motorne žage in kolesa ter je zraven še dimnikar in dela toliko, kolikor potrebuje.«
»To pomeni, da ta dejavnost izumira, in ko bo enkrat izumrla, bo zelo težko vzpostaviti nazaj celotno dejavnost.«
»Nimamo ustreznih dimnikarjev, ker jih je veliko zapustilo dejavnost, in tudi ne verjamem, da bi bila politika pripravljena priznati, da je storila napako, kar pomeni, da je treba nadgraditi obstoječi sistem.«
»Država si tukaj jemlje pravico – pa ne samo pri tej dejavnosti, ampak tudi pri drugih – da bo nadzirala več, kot pa ji ustava dovoljuje.«
»Predvidevajo se združitve in ustanovitve novih komunalnih podjetij, kar pomeni ogromen administrativni izziv.«
»Da je današnja cena storitev oblikovana na podlagi stroškov pred tremi leti – če bi na takšen način zdaj, v času energetske krize, delovala naša komunalna podjetja, bi bila večina komunalnih podjetij v tem trenutku plačilno nesposobnih.«
»Te občine so izziv zagotavljanja gospodarskih javnih služb reševale ravno z oblikovanjem teh obratov. Njihov konec ne pomeni samo dileme, kje bodo delali ljudje, ki so danes zaposleni v njih, ampak vodi tudi v centralizacijo te dejavnosti, ki bo imela največkrat finančne posledice za oddaljene kraje.«
»Spremembe, ki so predlagane, lahko imajo resne in nepredvidene posledice.«
»Nastajal v zaprti pisarni uradnikov, ki dejanskega stanja na terenu ne poznajo.«
»Odločno nasprotujemo takšnemu principu priprave zakona, na drugi strani pa rešitvam, ki so zapisane.«
»Resno nas skrbi, ali bomo lahko v prihodnje pod pogoji, ki so navedeni v zakonskem osnutku, še zagotavljali nemoteno oskrbo s pitno vodo, odvoz odpadkov in čiščenje odpadnih voda. Nastavki v tem besedilu temu ne sledijo.«
»Bojazni s pomanjkanjem pitne vode v Ljubljani pravzaprav ni.«
»Vode se v Sloveniji ne plačuje, voda je brezplačna.«
»Pritisk na ceno vode je posreden, prek vse dražje cene električne energije.«
»Tako je! Kot vsako leto smo naredili analizo predvidene rasti stroškov komunalnih storitev in ugotavljamo, da je zaradi podražitev energentov, električne energije, goriva, drugih storitev, stroškov dela, materiala, letos treba predvideti bistvene potrebe po popravkih cen, kar je skrb vzbujajoče, po drugi strani pa pričakovano. Vse se draži in ti povišani stroški vplivajo na cene komunalnih storitev.«
»To ne pomeni, da se bo v vseh slovenskih občinah cena komunalnih storitev povišala za ta odstotek, to je naša ocena povprečnega podjetja, v nekaterih občinah bo povišanje še večje, drugje manjše.«
»Iz dveh razlogov, prvič, ker se je ravnanje z odpadnim blatom v zadnjih dveh letih močno podražilo, s 60 evrov na tono na tudi do 150, 160 evrov. Na drugi strani pa gre za veliko porabo električne energije, čistilne naprave uporabljajo velike kompresorje za prezračevanje bazenov, v katerih se izvajajo procesi. Če se podraži elektrika, se avtomatsko podraži tudi storitev čiščenja.«
»Da, vsekakor, v Sloveniji nimamo ustrezne infrastrukture za odstranjevanje tega blata, večino izvozimo v tujino na ustrezno odstranjevanje, na eni strani so zelo visoki prevozni stroški, po drugi strani pa, če imaš veliko potrebo po odstranjevanju nečesa, potem ponudniki lahko tudi začutijo priložnost in ceno dvignejo še več, kot bi bilo potrebno.«
»Definitivno se je treba ozreti za ukrepi z varčevanjem z energijo, izvesti investicije v javne objekte, Evropska komisija je že napovedala, da bo treba strehe javnih objektov prekriti s fotovoltaiko, ta investicija se hitro lahko povrne.«