»Gre za rokohitrsko lomastenje po sistemu, ki je skrajno zahteven, kjer so potrebne resne analize in premislek.«
»Danes pa, je dodal, napovedanih sprememb na vladni strani niso znali prepričljivo utemeljiti in razložiti, zakaj je predlagana takšna delitev.«
»Sprašuje se denimo, zakaj so osnovne in srednje šole uvrščene v del skupaj z državno upravo, čeprav imajo povsem drug sistem odločanja, vrednotenja dela, drugačen karierni sistem.«
»Ne moremo privoliti v to, da politične avtoritete v Sloveniji namerno izključujejo socialne partnerje, ne upoštevajo doseženih dogovorov, se izogibajo socialnemu dialogu in spodkopavajo njegove temelje.«
»Ker vladna stran ni zagotovila enega od temeljnih pogojev, da bi bilo mogoče voditi pogajanja, je sindikalna stran predlagala, da pogajanja nadaljujejo takoj, ko bodo vladni predstavniki mandat za pogajanja pridobili.«
»V času epidemije smo vsi delavci izpostavljeni tveganju pred okužbo, a smo z izjemo delavcev v zdravstvu in socialnem varstvu pri nadomestilu ostali zapostavljeni. Nižje nadomestilo pomeni tudi finančno destimulacijo za vsakega, ki zboli.«
»Če pri zaposlenih pride do okužbe oziroma bolezni covid-19 in imamo potrjen vir okužbe v delovnem okolju, sledljivost in ustrezen časovni okvir, ne moremo izključiti, da ni bil istočasno kakšen vir okužbe (znani ali neznani) ali kontakt z okuženimi površinami, predmeti tudi izven delovnega mesta.«
»Velika večina delavcev je v primeru okužbe upravičena do nadomestila plače v višini 80 odstotkov, zato obstaja velika verjetnost, da v izogib izgube dela dohodka delavci z blagimi simptomi ali brez njih prihajajo na delo, s tem pa se okužba širi.«
»Vlada je ta ukrep sprejela, ker so se razmere na trgu dela začele poslabševati. In vlada je s tem želela povečati zaposljivost starejših oseb, na drugi strani pa je želela povečati zaposljivost oziroma da bi v zaposlenost, na trg dela kot aktivni delavci, prišli mladi in vse druge kategorije, ki so v času epidemije izgubile delovna meta.«
»PKP7 je prinesel pravzaprav samo pravico delodajalca, da se tudi izreče, ali z nekom, s katerim je bil kratek ali dolgi čas skupaj, še ocenjujeta, ali ima zaposleni še dovolj elana, ali je njegovo znanje tako, ki se danes potrebuje, da lahko nadaljujeta še naprej.«
»Kriza in situacija v povezavi z epidemijo sta se izkoristili za spremembo sistemskega zakona o delovnih razmerjih. Pa to še ne bi bila tako velika težava, če ne bi šlo za poseg v pravice posameznikov in za poseg v sam sistem pokojninskega in invalidskega zavarovanja.«
»Člen, kot je zapisan, pravzaprav napeljuje na to, da je dovolj že samo to, da je delavec izpolnil pogoje za upokojitev in ni treba delodajalcu podati nobenih dodatnih obrazložitev. Iz tega naslova menimo tudi, da je diskriminatoren, ker je tako rekoč edini razlog starost. Marsikdo se je znašel v izjemno težki situaciji.«
»Rešitev oziroma breme pokojninske blagajne ni zaradi tega odpovednega razloga, naše breme je, da delamo premalo. Da prepozno stopimo na trg dela in prepozno začnemo plačevati prispevke in davke ter prehitro s tega trga dela izstopimo.«
»Ker vladna stran ni zagotovila enega od temeljnih pogojev, da bi bilo mogoče voditi pogajanja, je sindikalna stran predlagala, da pogajanja nadaljujejo takoj, ko bodo vladni predstavniki mandat za pogajanja pridobili, pri čemer smo poudarili, da smo se pripravljeni pogajati nemudoma, ko bo mandat za pogajanja zagotovljen.«
»Tudi zato se predlogi sindikalnih central za vključitev v osmi protikoronski zakon nanašajo predvsem na predloge, ki omejujejo širjenje epidemije, odpravljajo neutemeljeno neenakost med zaposlenimi, odpravljajo težave pri izvajanju določb sedmega protikoronskega zakona v praksi in odpravljajo nepremišljene in škodljive rešitve, ki so bile v sedmem protikoronskem zakonu sprejete brez socialnega dialoga.«
»V reprezentativnih sindikalnih centralah pričakujemo, da bo vladna stran zagotovila pogoje za kakovostna pogajanja enakopravnih partnerjev, in smo pri takšnih pogajanjih tudi vselej pripravljeni sodelovati. Nismo pa pripravljeni več biti statisti za to, da bi se vlada glede postopka sprejemanja osmega protikoronskega zakona lahko sklicevala na socialni dialog, ki to dejansko ni.«
»Sedmi protikoronski zakon je grobo posegel v sistemsko zakonodajo, ukrep je trajen in ne začasen ter nepremišljeno posega ne samo v sistem delovnopravne zakonodaje, temveč tudi v pokojninski sistem in neposredno v pravice tistih, na katere se nanaša, posredno pa lahko na celo populacijo upokojencev.«
»Nobenemu ne bomo branili, da ostane dlje v zaposlitvi na koncu svoje aktivne dobe. Ampak hkrati pa želimo in bomo s tem ukrepom po vseh analizah in napovedih zagotovili tudi hitrejši vstop mladih v delovno aktivnost, kar je izjemno pomembno.«
»Glede na to, da je 59 odstotkov starejših od 50 let, ki so prijavljeni na zavodu za zaposlovanje, dolgotrajno brezposelnih, je jasno, da si ti po prenehanju pogodbe o zaposlitvi socialne varnosti v obliki polne ali od 29,5 odstotka pokojninske osnove večje pokojnine ne bodo mogli zagotoviti.«
»Gre za odločitve, ki pomembno vplivajo na socialno-ekonomski položaj delavcev in delodajalcev, da gre za odločitve, pri oblikovanju katerih so bili do zdaj, skladno s tradicijo, socialni partnerji vedno aktivno vključeni, ter da gre za odločitve, ki bi jih bilo po pravilih Ekonomsko-socialnega sveta treba obravnavati v okviru socialnega dialoga.«