»Odločitev za to obliko tehnične vzpostavitve posredovanja podatkov ni temeljila na primerjalni analizi, v okviru katere bi agencija utemeljila izbrani pristop v primerjavi s širše uporabljanimi pristopi, kot je na primer centraliziran programski vmesnik za zbiranje podatkov ali ročno izpolnjevanje spletnih obrazcev. Agencija tudi ni pripravila strokovno utemeljene ocene stroškov, ki bi jih različne oblike vzpostavitve posredovanja podatkov za nadzore predstavljale za zavezance.«
»Agencija kljub temu ni ponovno proučila, ali je predpisana oblika posredovanja podatkov res najbolj primerna in za te in druge zavezance za posredovanje podatkov stroškovno učinkovita.«
»Agencija je večino zavezancev za posredovanje podatkov šele 40 dni pred rokom za prvo posredovanje podatkov obvestila o njihovih obveznostih, čeprav je od prejema vlog takrat minilo že 113 dni in da manjši dobavitelji brez obvestila niso mogli vedeti, da so bili v vlogah končnih odjemalcev navedeni kot dobavitelji in da imajo iz tega izhajajoče zakonske obveznosti.«
»Namesto tega je 27 dni pred rokom za prvo posredovanje podatkov objavil davčne in matične številke odjemalcev energentov, ki so vložili vloge za pomoč po zakonu o pomoči gospodarstvu za omilitev posledic energetske krize, ter zavezance za posredovanje podatkov pozval, naj med njimi poiščejo svoje stranke.«
»Odločitev za to obliko tehnične vzpostavitve posredovanja podatkov ni temeljila na primerjalni analizi, v okviru katere bi agencija utemeljila izbrani pristop v primerjavi s širše uporabljanimi pristopi, kot je na primer centraliziran programski vmesnik za zbiranje podatkov ali ročno izpolnjevanje spletnih obrazcev. Agencija tudi ni pripravila strokovno utemeljene ocene stroškov, ki bi jih različne oblike vzpostavitve posredovanja podatkov za nadzore predstavljale za zavezance.«
»Agencija kljub temu ni ponovno proučila, ali je predpisana oblika posredovanja podatkov res najbolj primerna in za te in druge zavezance za posredovanje podatkov stroškovno učinkovita.«
»Agencija je večino zavezancev za posredovanje podatkov šele 40 dni pred rokom za prvo posredovanje podatkov obvestila o njihovih obveznostih, čeprav je od prejema vlog takrat minilo že 113 dni in da manjši dobavitelji brez obvestila niso mogli vedeti, da so bili v vlogah končnih odjemalcev navedeni kot dobavitelji in da imajo iz tega izhajajoče zakonske obveznosti.«
»Namesto tega je 27 dni pred rokom za prvo posredovanje podatkov objavil davčne in matične številke odjemalcev energentov, ki so vložili vloge za pomoč po zakonu o pomoči gospodarstvu za omilitev posledic energetske krize, ter zavezance za posredovanje podatkov pozval, naj med njimi poiščejo svoje stranke.«
»Če je v tem postopku ugotovljeno, da je bila izplačana pomoč previsoka, bodo upravičenci pozvani k vračilu preveč izplačanih sredstev.«
»Na eni strani črpanje državnih pomoči, na drugi strani pa izplačilo dobička in nagrad poslovodstvu za nas absolutno ni sprejemljivo.«
»Dejansko sem razočaran, ker če si boste zavrteli zelo veliko posnetkov v preteklih mesecih, boste videli, kako je gospod Šimonka tudi v imenu institucije, ki jo zastopa, govoril, da je gospodarstvo v krizi, da so ukrepi vlade nezadostni in da jih je treba še okrepiti.«
»Danes pa se je pokazalo, da gospodarstvo uspešno posluje, ima dobičke, celo poslovodstva si izplačujejo nagrade, kar seveda za nas ni sprejemljivo.«
»Želimo poslati tudi zelo jasen signal, da tovrstne mahinacije ne bomo pustili.«
»Osnovni namen zakona o pomoči gospodarstvu za omilitev posledic energetske krize in pravil o državnih pomočeh je pomagati slovenskemu gospodarstvu oz. podjetjem, ki jih je prizadela energetska kriza.«
»Ocene o tem, ali nam je to v celoti uspelo ali ne, so lahko različne, dejstvo pa je, da smo uporabili vse razpoložljive vzvode in mehanizme, ki nam jih omogočajo evropska pravila.«
»Od vlade in resornih ministrstev tako pričakujemo, da bodo spremljali razmere, in če se izkaže, da se med mikro-, malimi in srednjimi podjetji vendarle izkazuje potreba po ukrepih z namenom preprečitve odpuščanju, proučijo tudi možnost sprememb.«
»Žal, na škodo gospodarstva, ti amandmaji niso bili sprejeti. Očitno je, da si še vedno vsi, ki sprejemamo zakone, ne predstavljamo pomena in vloge gospodarstva, prav tako pa tudi tega, da je delovno mesto zelo preprosto ukiniti, za ustvarjanje novega pa so potrebni veliko večji napori.«
»Pozitivno je, da se predlaga subvencioniranje linij že obstoječim letalskim prevoznikom, ki delujejo na trgu, in se vsaj navidezno opušča ideja o ustanavljanju novega nacionalnega letalskega prevoznika.«
»Zakon bi bil zelo dober, če ne bi imeli v osnovi previsokih vhodnih cen električne energije. To je največja težava.«
»To, da bodo podjetja do pomoči prišla konec marca, je prepozno.«
»Do konca leta sta še dva tedna, številna podjetja pa še vedno nimajo sklenjenih pogodb za dobavo elektrike za prihodnje leto. Težava je v trenutnih cenah, zato se moramo odločiti drugače in zagotoviti dodatno pomoč.«
»Ne pozabimo, da je gospodarstvo to pomoč vrnilo z obrestmi vred. Po izboljšanju gospodarskih razmer so podjetja namreč poslovala odlično.«
»To, kar imamo na mizi tokrat, pa za nas ni sprejemljivo. Zakona zato ne bomo podprli.«
»Ukrepanje vlade je bilo prepočasno, ponavljali so stare napake, številna podjetja pa bodo v stiski znova ostala sama.«
»Zakon je prazna lupina, spodbuden je le naslov.«
»Proizvodni strošek elektrike je znan vnaprej in ni niti približno tako visok, kot so trenutno visoke tržne cene.«
»Sprejeti sveženj pomoči je eden izmed najobsežnejših v zgodovini Slovenije, zajete so vse gospodarske panoge ter vse velikosti podjetij, od malih do srednje velikih in velikih. Pomoč je ciljno naravnana na tista podjetja, ki bodo pomoč resnično potrebovala, obenem pa smo preventivno pripravljeni, če bi prišlo do poslabšanja gospodarskega položaja in bi morala kakšna podjetja tudi začasno prilagoditi proizvodnjo.«
»Predlog je končni možni kompromis, ki upošteva omejitve tako z vidika vzdržnosti proračuna kot evropske regulative in energetskih razmer v evropskem prostoru.«
»Želi, da bi bil zakon sprejet čim prej, da bi se lahko začel uporabljati 1. januarja 2023.«
»Na splošno pa z vladnimi predlogi ne moremo biti zadovoljni, saj ne določajo najvišje dovoljene cene elektrike.«