»Samozaščitno ravnanje pomeni, da se v takih okoliščinah zadržujemo v notranjosti prostorov. Zlasti to velja za ranljive skupine, kot so otroci, starejši, bolniki in nosečnice.«
»Bolj problematično je, če je koncentracija dalj časa povišana in smo ji ves čas izpostavljeni. To ne pomeni samo en dan, ampak več tednov, mesecev ali let. Potem se šele lahko pogovarjamo o dolgoročnih učinkih na zdravje.«
»Kljub opaznemu zmanjšanju onesnaženosti zraka iz cestnega prometa v letu 2020 zaradi ukrepov za zajezitev širjenja koronavirusa so kršitve evropskih standardov kakovosti zraka še vedno pogost pojav po celotnem EU-ju.«
»Čeprav se je kakovost zraka v naši regiji v zadnjih letih izboljšala, pa nas še vedno čaka dolga pot, da bomo dosegli stopnje iz novih priporočil WHO.«
»Življenjski slog in navade družb zahodnega sveta velevajo hiperprodukcijo, ki se delno odraža tudi v povečevanju zdravstvenih in okoljskih izzivov vzhodnoazijskih držav.«
»Razstava ob tem zastavlja vprašanje, ali je bila pandemija, ki nas je skrila za maske, le srčni utrip, s katerim je lažje zadihal naš planet, ali lekcija, ki nam bo pomagala spremeniti paradigmo in temeljito razmisliti o tem, kakšen zrak želimo dihati ljudje.«
»Pogosto slišimo in mislimo, da bistvene spremembe niso mogoče, vendar nam je situacija z virusom pokazala, da lahko z danes na jutri sprejmemo zelo radikalne spremembe in ukrepe.«
»Pričakujemo, da bo v vremensko neugodnih razmerah stanje glede delcev PM10 slabše, saj je njihov glavni vir kurjenje lesa v neučinkovitih pečeh.«
»To je ena prvih študij, ki utemeljuje naše sume in hipoteze, da se resnost okužbe z novim koronavirusom lahko poveča z onesnaženjem zraka z delci«
»Nad Slovenijo smo v petek, 27. 3., v dopoldanskih urah na vseh merilnih mestih državne merilne mreže izmerili zelo visoke ravni delcev PM10. Zelo visoka onesnaženost zraka s saharskih prahom bo predvidoma nad Slovenijo vztrajala do nedelje.«
»Vendar na boljšo pretočnost ne moremo vplivati z okoljsko zakonodajo. Lahko pa boljšo pretočnost zagotovi Dars s prometno ureditvijo.«
»Prav tako menimo, da na pretočnost ne bi vplivale še tako natančne meritve, ki bi kljub upoštevanju vetrovnih in padavinskih razmer vklopile prometna opozorila z zamikom in mogoče ravno v obdobjih, ko bi bila na obvoznici še gneča ali pa že optimalna pretočnost.«