»Na ministrstvu za gospodarstvo, tudi osebno, sem prejemal klice iz slovenskih bolnišnic, naj zagotovimo dodatne količine kisikovih enot, ki jih bodo potrebovale ob morebitnem zaostrovanju razmer.«
»Ne zanikam, da sem na Zavod enkrat poklical in poslal nekaj mailov ter jih prosil, naj vendarle poskrbijo za 'papirologijo' glede pogodbe z dobaviteljem kisikovih enot, slovenskim podjetjem Medicop.«
»Želim poudariti, da bi, v kolikor bi se ponovno znašel v takšni situaciji, ravnal še enkrat popolnoma enako in ni mi žal, da sem takrat sprejel odločitve, kakršne sem.«
»Takrat nisem razmišljal o tem, da morda presegam svoja pooblastila. Pri tem sem zasledoval samo en cilj: pomagati slovenskim podjetjem, da v Slovenijo čim prej dostavijo potrebno zaščitno opremo.«
»Tudi v razmerah, kakršne so vladale ob začetku epidemije, je nujno zagotavljati vsaj minimalne standarde javnega naročanja, ki temeljijo na transparentnosti in enakopravni obravnavi vseh ponudnikov.«
»Postopek je v fazi predhodnega preizkusa, v okviru katerega se preveri, ali obstaja sum kršitev iz pristojnosti komisije, in se na podlagi tega odloči o (ne)uvedbi preiskave. Več informacij v tej fazi postopka ne moremo dati.«
»Vendar pa po podatkih komisije pri pripravi teh gradiv ni aktivno sodeloval ali o njih kakor koli odločal. Nasprotje interesov se lahko presoja le v konkretnih dejanjih uradne osebe oziroma v povezavi z dejanskimi pristojnostmi in odločevalsko močjo uradne osebe v konkretnem primeru, zato v tem primeru komisija ni potrdila obstoja nasprotja interesov.«
»Bil je torej zgolj podpisnik, ne pa tudi pripravljavec dokumenta oziroma vsebine tega sklepa. Zgolj s tem ravnanjem pa se minister ni mogel znajti v okoliščinah nasprotja interesov.«
»V posameznih primerih, kot je bilo tudi v konkretnem primeru, ko je med izbranimi prejemniki sredstev tudi zasebni zavod, katerega lastnik je bil do nastopa ministrske funkcije minister sam, se namreč lahko ‒ kljub strokovnosti in izkušnjam članov ‒ v javnosti vzbudi vtis pristranskosti odločanja teh oseb.«
»V takšnih primerih najpomembnejša proaktivna transparentnost, s čimer se lahko prepreči kakršnekoli dvome v pristranskost in objektivnost odločanja.«
»Konvencija ZN-a proti korupciji določa, da mora vsaka država pogodbenica v skladu s temeljnimi načeli svoje pravne ureditve zagotoviti obstoj neodvisnega organa, ki preprečuje korupcijo.«
»Ministrica je medijem oziroma javnosti podala neresnično izjavo, da njena sinova v dneh od 12. do 14. junija 2020 nista prenočila v hotelu Marina na stroške občine Izola, in neresnično izjavo, da sta bila v sobi, ki je bila sprva predvidena zanju, nastanjena varnostnika.«
»Ministrica in direktor (Marjan Colja, op. p.) sta se za obisk dogovorila neposredno, prek telefona in elektronskih sporočil, in ne, kot bi bilo zaradi transparentnosti in sledljivosti potrebno od prvega koraka naprej, to je prek organa, kjer opravlja svojo funkcijo.«
»Saj ni bilo mogoče izkazati oziroma potrditi obstoja takšnega osebnega stika med direktorjem zavoda in na javnem razpisu izbranim kandidatom, zaradi katerega bi lahko upravičeno sklepali, da je imel izbrani kandidat prednost pri zaposlitvi pred ostalimi kandidati.«
»Ti rezultati ne ponujajo razlogov za zadovoljstvo, ohranjanje mesta na indeksu in ocena, kot jo Slovenija dobiva že zadnjih nekaj let, pa zagotovo ni – in ne sme biti – cilj naše družbe in države.«
»Le z uspešnim upravljanjem korupcijskih tveganj se namreč lahko dvigne zaupanje javnosti v delo javnega sektorja in posledično tudi zmanjša raven zaznave korupcije.«
»Družba, v kateri bo integriteta visoko cenjena vrednota, koruptivna ravnanja pa nesprejemljiva za najširši krog državljanov, je glavni dolgoročni cilj komisije.«
»V letu 2020 smo v Sloveniji sprejeli dva pomembna akta, novelo zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in kodeks etike poslank in poslancev, a se zdi, da smo se s tem prehitro zadovoljili.«
»Tudi v Sloveniji ob epidemiji spremljamo tveganja pri porabi javnih sredstev, skrbijo pa tudi trendi, ki razkrajajo temelje nacionalnega sistema integritete, na primer napadi na novinarje, medijske hiše, nevladne organizacije in neodvisne nadzorne institucije.«